Tempahan menjahit baju murah di Parit Buntar, Perak

Saya seorang yang sangat cerewet tau... bab2 jahitan baju pun saya memang cerewet tapi sekarang dah kurang sikit la cerewetnya tu.. Kalau zaman anak dara dulu, saya memang super duper cerewet..!! Setiap kali raya, ketika belum kawen dulu, saya suka design baju... macam2 fesyen.. bila orang jahit baju saya, tak kena dengan apa yang saya nak, sekali je saya pakai, lepas tu takdanya nak pakai dah... Pernah sekali, saya beli kain yang harga dia 3 angka, tapi tak jadi macam yang saya nak... Saya pakai ambik syarat je sebab dah takda baju pagi raya... adehhh

Sejak dari tu, saya terus cari tukang jahit bangsa lain, mahal sikit pun no hal janji saya puas hati.. Memang bertahun jugaklah saya bekerjasama dengan auntie tu.. baju nikah saya pun dia jahit... Memang tersangat2 puas hati..!! Sehinggalah tahun kedua kawen kot, baru saya tak tempah dengan auntie tu puncanya auntie tu tak sihat so tak nak terima tempahan.. Lagipun auntie tu duduk di Silibin, Perak... Saya pulak dah duduk dekat Sungai Petani, Kedah. Maka bermulalah era saya beli baju yang dah siap je untuk raya... Tapi tahun lepas, adik ipar saya bagitahu ada ada kedai melayu jahit dress murah je... RM40... Saya dengar harga upah tu macam best jugak.. Time tu memang nak buat dress pun sebab saya tengah pregnant... Bila saya dah beli kain, terus saya pergi jumpa tukang jahit tu...


Saya bagitahu acik yang tukang jahit ni baju macamana yang saya nak.. Alhamdulillah memang acik tu jahit seperti mana yang saya nak... Cuma untuk baju Aqilah, acik tu ubah sikit jadi kedut2 yang dekat kain warna purple tu... puncanya sebab Aqilahkan masih pakai pampers time tu, so, dekat vontot dia tu besarlah sikit.. tapi takpalah sebab apa yang acik tu ubah masih lagi cantik pada mata saya... Saya ni tak kisah kalau orang nak ubah design saya, cumanya dengan syarat ianya mesti sama level dengan apa yang saya nak or lebih cantik... jangan jadi turun level... itu yang saya kureengggg sikit...


Ini tema kami bertiga tahun lepas... Sedondon 3 beranak... Dress untuk kanak2, acik ambik upah RM15 sehelai... Actually tak kiralah dress ke baju kurung ke... asal namanya untuk kanak2, harga dia RM15... Baju dress yang saya pakai ni RM45 kalau tak silap.. itupun sebab saya letak butang di tangan & dada.. butang apa ek orang panggil, butang yang bulat yang nak kene buat sendiri butang tu haa... butang jahit tu... tak taula saya nak panggil apa... Kalau tak, harga upah normal untuk dress RM40... Ohya, harga upah untuk baju kurung dewasa RM30, harga upah untuk baju kurung moden RM35 sebab guna butang sorok... Kalau u all guna baju yang ada lining bagai tu up la lagi harga dia kan sebab kira macam jahit 2 helai... tapi masih lagi murahla...


Untuk tahun ni, saya tak teragak2 untuk suruh acik tu jahit lagi baju kami 4 beranak... Bagi saya jahitan dia tu okla... sedap je guna... Peramah pun yer... Yang jenis peramah ni baru seronok nak bekerjasama... Tahun ni tema kami warna hijau... Pagi raya insyaAllah 4 beranak berbaju warna hijau.. hihii... Tak sabar nak tengok hasil baju untuk 3 beradik ni haa... Sebab mereka 3 beradik sedondon... Eh, ibu dorang pun sedondon gak sebenarnya.. wakakak.. Tapi raya kedua, baju ibu tak sama dengan baju anak2... Anak2 saya designkan dress untuk dorang... Temanya warna biru... Paling tak sabar nak tengok Afrina pakai dress & baju kurung... Harap Afrina dah berjalanlah time raya tu nanti... time tu umur Afrina 10 bulan... Kalau ikut kakak2 dia, time ni dah bertatih dah ni... Sekarang ni Afrina dah start berdiri lepas tangan lepastu gedebuk jatuh... kikikiii.. 


Saya tak pasti harga di kedai lain or di tempat lain berapa.. Bagi saya yang ni dah murah, tak tahulah kot2 tempat u all lagi murah ke kan... tapi kalau u all nak tempah jahit baju jugak, u all boleh ke kedai acik ni di BANGUNAN MARA PARIT BUNTAR... BANGUNAN YANG BERHAMPIRAN DENGAN BULATAN JAM BESAR PARIT BUNTAR @ BERSEBELAHAN DENGAN MASJID... Nama kedai SANDHORA BIB COLLECTION.. KEDAI NOMBOR A6


Haa nak cakap jugak, ini bukan entry berbayar yer... Saya promote ikhlas... acik ni tak tahu pun saya ni blogger... Saya tulis sebab ianya murah, harga acik ambik upah buat saya teruja... So, manalah nak tahu kot2 ada yang berdekatan nak jugak suruh acik ni jahit ke kan... Acik ni bukak kedai setiap hari... Telefon je acik ni... Acik ni bukan setakat jahit baju untuk kita2 ni je... tapi jugak siap dengan butik2 pun suruh dia jahit... Nak nombor telefon, tengok gambar atas tu ada nombornya...

UPDATE : SAYA TEMPAH DI PARIT BUNTAR SEBAB RUMAH MIL SAYA DI SANA.. SO, MEMANG SELALU BALIK PARIT BUNTAR LA (",)

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 16 comments.. read them below or add one }

nad nad April 13, 2015
kan best klu acik ni amik tempahan online..hehehe..
eima eima April 13, 2015
mak aiiih jauhnye sp ke parit buntar tu wei ...
tp sedap punya pasal ... no hal lah kan ..
syawalsimpsons syawalsimpsons April 13, 2015
seronok kalo deal ngan org bila service pon baguih kan...tak kisah harga mahal or murah...kalo murah, sangat2 rezeki la kan
Unknown Unknown April 13, 2015
tahun ni berempat bestlah..semua anak2 dara pula tu..xmatching gan asben gan anak2 wajib kan..hahaa
Cik Ecah Cik Ecah April 13, 2015
murahnya lahaiiii
tp jauh....sob sob sob.... :(
nur anis nur anis April 13, 2015
bestnyaaa...saya punya tailor dah tak menjahit..sekarang mati kutu...banyak dah kain pasang berlonggok ni..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN April 13, 2015
@eima

hahha... kalau semata2 nak jahit ke parit buntar dr sp macam xberbaloi pulak bila kira kos minyak... tp saya ni tempah dekat parit buntar sbb rumah MIL dekat sana, so memang selalu balik.. hehhe
Permata Malap Permata Malap April 14, 2015
murahnya,kak..kat kl ni nak cari harga RM40 untuk baju kurung dewasa pun susah nak dapat,kak.
QasehnyaRania QasehnyaRania April 14, 2015
murah
sy pon slalu tmph bju bila blk kg
walaupon sy ni x pndi jhit tp mmg cerewet juga.hihi.
ye la kita yg nk pakai kan.
tp mmg x bising la kt tukang jhit tu tp itu mmg kali terakhir la upah.
betul, sama mcm saya pakai skali tu juga kalau x puas hti atau x selesa

pernah jga jd mcm ina, bil jhit x sedap pakai.
Puan Kutu Puan Kutu May 04, 2015
ehh kampung kt Sana pun tak pernah tahu ni..sy lately jarang dh upah jait baju,.biasa beli ready made..tu yg tak berapa tahu menahu.hehe..

semoga Murah rezeki acik ni dpt promosi percuma dari blogger pemes.hehe
AnonymousAnonymous November 08, 2015
pm sy klu nak tempah baju kurung rm 40, klu banyak dapat discount- 0124506456.
AnonymousAnonymous November 08, 2015
pm sy kalau nak upah baju kurung rm40-0124506456
Unknown Unknown April 23, 2016
Syaa duk cri..kat mara ttp pulak.nk buat jubah..kalau boleh wassap..saya 0134439113
Unknown Unknown April 23, 2016
Syaa duk cri..kat mara ttp pulak.nk buat jubah..kalau boleh wassap..saya 0134439113